P0100 Arıza Kodu ; MAF Devre Arızası Çözümü

OBD-II Arıza Kodu Teknik Açıklama

Mass or Volume Air Flow (MAF) Circuit Malfunction

P0100 Arıza Kodu Ne anlamı nedir?

Bu teşhis arıza kodu (DTC), OBD-II donanımlı araçlara uygulanan bir genel güç aktarma organı kodudur ve kitle hava akış sensörüne sahip araçlar için geçerlidir. Toyota, Nissan, Vauxhall, Mercedes Benz, Mitsubishi, VW, Saturn, Ford, Jeep, Jaguar, Chevy, Infiniti vb. gibi markaları içermekle birlikte, belirli onarım adımları araçın marka/modeline bağlı olarak değişebilir.

MAF (kitle hava akışı) sensörü, aracın motor hava emme borusunda hava filtresinden sonra monte edilen bir sensördür ve motorun içine çekilen havanın hacmini ve yoğunluğunu ölçmek için kullanılır. MAF sensörü yalnızca giren havanın bir kısmını ölçer ve bu değer, içine çekilen hava miktarının toplam hacmini ve yoğunluğunu hesaplamak için kullanılır.

P0100 ariza kodu
P0100 ariza kodu

Güç aktarma kontrol modülü (PCM), optimum güç ve yakıt verimliliği için herhangi bir anda doğru yakıt verme sağlamak için bu okumayı diğer sensör parametreleriyle birlikte kullanır.

Bu P0100 teşhis arıza kodu (DTC), MAF sensörü veya devresinde tespit edilen bir sorun olduğunu gösterir. PCM, gerçek MAF sensörü frekans sinyalinin hesaplanan MAF değeri normal beklenen aralığında çalışmadığını tespit eder.

Not: Bazı MAF sensörleri ayrıca PCM tarafından optimal motor işletimi için kullanılan bir hava sıcaklık sensörü de içerir.

Yakından ilgili MAF devre arıza kodları şunları içerir:

  • P0101 Kitle veya Hacim Hava Akışı “A” Devresi Aralık/Performansı
  • P0102 Kitle veya Hacim Hava Akışı “A” Devresi Düşük Giriş
  • P0103 Kitle veya Hacim Hava Akışı “A” Devresi Yüksek Giriş
  • P0104 Kitle veya Hacim Hava Akışı “A” Devresi Aralıklı
  •  

P0100 Arıza Kodu Olası belirtiler nelerdir?

P0100 kodunun belirtileri şunları içerebilir:

  • Arıza göstergesi lambası (MIL) yanması (aynı zamanda motor kontrol lambası olarak da bilinir)
  • Düzensiz çalışan motor
  • Egzoz borusundan siyah duman çıkması
  • Stop etme
  • Motorun zorlu başlama veya başladıktan sonra stop etme
  • Mümkün diğer sürüş özellikleri veya hatta hiçbir belirti

P0100 Arıza Kodu Potansiyel nedenler nelerdir?

Bu arıza kodunun potansiyel nedenleri şunları içerebilir:

  • Kirli veya kirlenmiş kitle hava akış sensörü
  • Arızalı MAF sensörü
  • Emme havası sızıntıları
  • MAF sensörü elektriksel kablo veya kablo bağlantı problemi (açık, kısa devre, yıpranmış, zayıf bağlantı vb.)
  • Bir P0101’iniz varsa diğer kodlar da mevcut olabilir. Misfire (ateşleme) kodları veya O2 sensörü kodları olabilir, bu nedenle bir teşhis yaparken sistemlerin birlikte nasıl çalıştığını ve birbirini nasıl etkilediğini “geniş bir resim” olarak değerlendirmek önemlidir.

P0100 motor kodunu teşhis etmek ve onarmak için ne yapabilirim?

MAF sensörü kablolarını ve konektörlerini görsel olarak kontrol edin, sağlam olup olmadıklarını, yıpranmış, kırık, ateşleme tellerine/bobinlere, rölelere, motorlara vb. çok yakın bir şekilde yönlendirilmediğini doğrulayın.
Hava emme sisteminde açıkça görülebilen hava sızıntılarını görsel olarak kontrol edin.

MAF sensörü tellerini veya filmini dikkatlice inceleyerek kirlilik gibi kirlilik, toz, yağ vb. gibi kontaminasyon belirtileri görüp göremeyeceğinizi kontrol edin.
Hava filtresi kirliyse, bayiden orijinal ekipman filtresiyle değiştirin.
MAF’ı temizlemek için genellikle DIY dostu bir teşhis/onarım adımı olan MAF temizleyici sprey kullanarak MAF’ı dikkatlice temizleyin.
Hava emme sisteminde bir ağ varsa, onun da temiz olduğundan emin olun (özellikle VW’lerde).

MAP sensörüne olan vakum kaybı bu DTC’yi tetikleyebilir.
Sensör deliğinden minimum hava hızı düşük olduğunda bu DTC’nin rölantide veya yavaşlama sırasında ayarlanması mümkündür. MAF sensöründen sonra olası vakum sızıntılarını kontrol edin.
Bir tarama aracı kullanarak MAF sensörü, O2 sensörleri vb. gerçek zamanlı sensör değerlerini izleyin.
Araçtaki bilinen sorunlar durumunda, özellikle marka/modelinize yönelik Teknik Servis Bültenlerini (TSB’ler) kontrol edin.

MAF değerini tahmin etmek için kullanılan barometrik basınç (BARO) başlangıçta anahtar ON konumunda MAP sensörüne dayanır.
MAP sensörünün toprak devresinde yüksek direnç bu DTC’nin ayarlanmasına neden olabilir.
MAF sensörünü değiştirmeniz gerekiyorsa, üreticiden orijinal ekipman OEM bir sensör kullanmanızı öneririz, aftermarket bir parça satın almanızı önermeyiz.

Not: Tekrar kullanılabilir yağlanmış hava filtresi bu kodun bir nedeni olabilir, eğer fazla yağlanmışsa. Yağ, MAF sensörü içindeki ince tel veya film üzerine geçebilir ve onu kirletebilir. Bu gibi durumlarda MAF temizleyici sprey gibi bir şey kullanarak MAF’ı temizlemeyi öneririz. Yağlanmış hava filtrelerinin kullanımını önermiyoruz.

Yorum yapın