Akü Değişimi Sonrası Start-Stop Çalışmıyor: Nedenleri ve Çözümleri

Akü Değişimi Sonrası Start-Stop Çalışmıyor: Nedenleri ve Çözümleri

Start-stop sistemi, yakıt tasarrufu ve düşük emisyon hedefleyen modern araçlar için önemli bir özelliktir. Ancak, Akü değişimi sonrası Start-Stop çalışmaması, birçok araç sahibinin karşılaştığı bir sorundur. Bu yazıda, akü değişimi sonrası start-stop çalışmama sebeplerini ve çözüm yollarını ele alacağız. Ayrıca, akü türleri ve akü değişimi sırasında dikkat edilmesi gerekenler hakkında da bilgi vereceğiz.

Akü değişimi esnasında aracınızda yer alan değerlere sahip kaliteli bir akü taktırmalısınız. Aracınızın da fabrika çıkışı kullanılan aküyü kullanmak en sağlıklı tercih olacaktır. Yanlış ve kalitesi düşük akü kullanımı aracınızda elektronik aksamın sağlıklı çalışmamasına neden olabilir. Bazı otomatik araçlarda şanzıman arızasına dahi yol açmaktadır. İçeriğimiz de AGM ve EFB akü arasındaki farkı ve hangisini tercih etmeniz gerektiğine dair bilgilere de erişebileceksiniz.

Akü Değişimi Sonrası Start-Stop Çalışmıyor
Akü Değişimi Sonrası Start-Stop Çalışmıyor

Akü Neden Biter?

Akünün bitmesinin başlıca sebepleri şunlardır:

  • Yaşlanma: Aküler zamanla iç direnç oluşturur ve kimyasal reaksiyonlar yavaşlar, bu da akü kapasitesini düşürür.
  • Soğuk hava koşulları: Düşük sıcaklıklar akünün kimyasal reaksiyonlarını yavaşlatır ve verimini azaltır.
  • Araç içi elektronikler: Araçtaki elektronik sistemlerin aşırı kullanımı aküyü daha hızlı tüketebilir.
  • Aracı çalıştırmadan elektronik aksamın kullanılması: Motor çalışmıyorken elektronik aksamları kullanmanız aracınızın aküsünün tükenmesine neden olabilir.
  • Elektronik kaçak: Aracınızın orjinal parçaları dışında kullanacağınız her elektronik parça ya da uygulatacağınız sistem aracınızda elektronik kaçak olmasına neden olabilir buda akünüzün hızlıca tükenmesini sağlayabilir.
  • Alternatör arızaları: Alternatör, akünün şarj olmasını sağlayan parçadır. Arızalı bir alternatör aküyü tam olarak şarj etmez.

Akü değişimi sonrası Start-Stop çalışmıyorsa içeriğimizin okumaya devam edebilir ve sorunun kaynağını kısa sürede bulabilirsiniz.

Akü Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Doğru akü tipi: Her araç için uygun olan akü tipi farklıdır. Start-stop sistemli araçlarda AGM (Absorbed Glass Mat) ya da EFB (Enhanced Flooded Battery) aküler tercih edilmelidir. Her zaman ilk tercihiniz aracınızdan fabrika çıkışı çıkan akü ile birebir akü tercih etmek olmalıdır.
  • Elektronik sistemlerin sıfırlanması: Akü değişimi sonrasında aracın elektronik sistemlerinin sıfırlanması gerekebilir. Bu işlem aracın teknik servislerinde yapılmalıdır.
  • Kutuplara dikkat: Akü değişiminde yanlış kutupların bağlanması aracın elektrik sistemine zarar verebilir.

Akü değişimi sonrası en sık yaşanan sorun Akü Değişimi Sonrası Start-Stop Çalışmıyor hatasıdır.

AGM akü yerine EFB akü takılır mı?

AGM akü yüksek performans gösteren ve ileri seviyede start&stop özelliği olan araçlarda kullanılmaktadır. AGM yerine EFB bir akü kullanmak aracınızda bazı sorunların oluşmasına neden olabilir yanlış akü kullanımı elektronik sistemin sağlıklı çalışmasını engelleyebilir aynı zamanda otomatik şanzımana sahip araçlarda farklı sorunlara da neden olabilmektedir.

AGM aküler EFB akülere göre daha yüksek marş gücüne sahiptir ve dayanıklılık koşulları daha uzun sürelidir. Ancak aracınızdan EFB tipte bir akü çıktıysa gönül rahatlığı ile yine EFB tip akü tercih edebilirsiniz. EFB akü yerine AGM akü takılır mı? EFB akü yerine AGM akü kullanabilirsiniz.

AGM Akü mü EFB Akü mü?

Start-stop özellikli araçlarda kullanılan aküler genellikle AGM veya EFB akü olur. Peki, hangisi daha iyi?

  • AGM Akü: AGM aküler, sıvı yerine özel bir cam elyaf malzeme içerir ve daha yüksek dayanıklılık sunar. Derin deşarj koşullarında bile performanslarını uzun süre korurlar.
  • EFB Akü: EFB aküler, standart akülerden daha yüksek çevrim ömrüne sahiptir ancak AGM akülere göre daha düşük dayanıklılıktadırlar. Orta sınıf araçlar için ideal bir seçenektir.

Start-Stop Sistemi Ne Zaman Çalışır?

Akü değişimi sonrası Start-Stop çalışmıyorsa aşağıdaki birkaç nedenden kaynaklanabilir:

  1. Akü tam dolu olmayabilir: Yeni takılan akü, yeterli şarj seviyesine ulaşmadıysa start-stop sistemi devreye girmeyebilir. Akü satın alırken uzun süre yatan ve üretim tarihi uzak olan aküler almamaya özen gösterin. Araçların çalışırken akülerinin tam seviyeye gelmesi uzun süre alabilir. Yatan ya da üretim tarihi biraz eski bir akü aldıysanız endişelenmenize gerek yok akünüzü sarj ettirerek tam performans ile kullanmaya başlayabilirsiniz.
  2. Akü kodlama gerekli olabilir: Bazı araçlarda akülerin araç beyinlerine kodlanması gerekmektedir. Yetkili bir akü bayisi ya da araç yetkili servisinde işlemlerin yapılması daha sağlıklı bir kodlama için önemlidir. Aracınıza daha sonradan eklettirdiğiniz kodlamalar bu işlem sonrası ne yazık ki silinir.
  3. Akü tipi uyumsuz olabilir: Start-stop sistemli araçlarda AGM veya EFB akü kullanmak zorunludur. Standart bir akü bu sistemle uyumlu çalışmaz.

Start-Stop Sisteminin Devreye Girmemesi: Nedenleri

Akü değişimi sonrası Start-Stop çalışmıyorsa sorusunun en yaygın nedenleri

Start-stop sisteminin devreye girmemesinin bazı yaygın sebepleri şunlardır:

  • Yetersiz akü şarjı: Akü, aracın elektronik taleplerini karşılayacak seviyeye henüz ulaşmamış olabilir.
  • Elektronik hatalar: Akü değişimi sırasında aracın elektronik sistemlerinde hata meydana gelebilir.
  • Düşük dış sıcaklık: Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda start-stop sistemi devre dışı kalabilir.

Marka ve Model Bazında Start-Stop Sorunları

  • Ford Focus akü değişimi sonrası start stop çalışmıyor: Ford araçlarda start-stop sisteminin çalışmaması, akü kodlama işlemi yapılmamış olmasından kaynaklanabilir.
  • Passat akü değişimi sonrası start stop çalışmıyor: Volkswagen araçlarında start-stop sistemi hassastır ve yeni akünün aracın elektronik kontrol ünitesine tanıtılması gerekebilir.
  • Golf 7 akü değişimi sonrası start stop devreye girmiyor: Bu durumda da akü kodlama işlemine ihtiyaç duyulabilir.

Start-Stop Akü Kodlama

Yeni akü takıldıktan sonra, aracın bilgisayar sistemine tanıtılması gerekebilir. Bu işlem, “akü kodlama” olarak bilinir ve yetkili servislerde yapılır. Kodlama yapılmadığı sürece start-stop sistemi düzgün çalışmayabilir.

Hangi Marka Akü Almalıyım?

Aküler arasında en uzun ömre sahip akü olarak VARTA ön plana çıkmaktadır. Akü değişimi yapmadan önce Varta internete sitesine girerek aracınıza ait bilgileri doldurup uygun aküyü bulabilir ve montajını yaptırabilirsiniz.

Sonuç

Start-stop sisteminin akü değişiminden sonra çalışmamasının birçok sebebi olabilir. En yaygın nedenler arasında yetersiz akü şarjı, uygun olmayan akü tipi ve kodlama gerekliliği yer alır. Yeni akü montajı sırasında dikkat edilmesi gereken unsurlara özen göstermek, start-stop sisteminin sorunsuz çalışmasını sağlar.

Unutmayın, AGM ve EFB aküler start-stop özellikli araçlar için gereklidir. Ayrıca, akü değişiminde uzman desteği almak, ileride karşılaşabileceğiniz sorunların önüne geçer.

Akü değişimi sonrası Start-Stop çalışmıyorsa içeriğimizi okuduysanız Antifriz Nedir, Ne İşe Yarar ve Nereye Konur içeriğimize göz atarak antifrizler ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Yorum yapın