P1113 Arıza Kodu Nedir? Nasıl Çözülür?

P1113 Arıza Kodu Nedir?

Bu arıza kodu genel olarak motor bağlantı noktalarında yıpranma , kopma , veya hasar olduğunu belirtmek için kullanılır. Ancak bazı marka ve modeller de bunun karşılığı farklı olabilir. Aşağıda p1113 belirtileri ve çözüm önerileri hakkında bazı bilgiler bulacaksınız. Bu bilgiler ile probleminizi çözebileceğinizi umuyorum. P1113 Oldukça basit bir arıza kodu olmasına karşın arızanın tespiti bir hayli yorucu olabilir. Bu konuda uzman bir tamirciniz ile görüşmeniz gerekebilir.

 

P1113 Arıza Kodu Nedir Nasıl Çözülür
P1113 Arıza Kodu Nedir Nasıl Çözülür

DTC P1113 Oluşabilecek Nedenleri Nelerdir?

NOT: Verilen nedenler, tüm olası sorunların tam listesi olmayabilir ve başka olası nedenler de olabilir.

  • Arızalı Değiştirme Valfi
  • eğiştirme Valfi kablosu açık veya kısa devre
  • Değiştirme Valfi devresinde elektrik bağlantısı zayıf
  • Arızalı Motor Kontrol Modülü (ECM)

DTC P1113 Nasıl Giderilir?

Yukarıda listelenen “Olası Nedenleri” kontrol edin. İlgili kablo demeti ve bağlayıcıları görsel olarak inceleyin. Hasarlı parçaları kontrol edin ve kırık, bükülmüş, çıkıntı yapmış veya paslı bağlayıcı pinlerini arayın.

p1113 çözümü nedir
p1113 çözümü nedir

 

P1113 Kodu Teşhis Etmenin Maliyeti Ne Kadar?

İşçilik: 1.0 saat
P1113 kodunu teşhis etmenin maliyeti 1.0 saat işçiliktir. Otomobil tamir atölyelerinde teşhis süresi ve işçilik ücretleri, konuma, aracın marka ve modeline, hatta motor tipine göre değişmektedir. Çoğu otomobil tamir atölyesi saatlik olarak 75 ile 150 dolar arasında ücret talep etmektedir.

P1113 Kodu Olası Belirtileri Nelerdir?

Motor Işığınız AÇIK (veya Yakında Hizmete Girme Uyarı Işığı)

p1113 belirtileri nedir
p1113 belirtileri nedir

P1113 Kodu Ne Anlama Gelir?

Çoklu Ram sistemi, motorun tüm çalışma aralığında maksimum performans ve verimliliği sağlamak için değişken hava emme ayarlaması kullanır. Sistem, 2 ana bileşenden oluşur. Emme manifoldu, bir emme plenumu Değiştirme Valfi içerir. Bu vakumla çalışan valf, temelde emme manifoldunun hava akış özelliklerini değiştiren bir hareketli bölücüdür. Valfin vakumu, bir Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından kontrol edilen bir solenoid valf ile yönetilir.
Emme rezonans Değiştirme Valfi, motorun önündeki hava emme borusu montajının içinde bulunur. Bu vakumla çalışan valf aynı zamanda hava emme sisteminin ayarını değiştiren bir hareketli bölücüdür. Valfin vakumu, ECM tarafından kontrol edilen bir solenoid valf ile yönetilir. Bu valfleri farklı kombinasyonlarda bağımsız olarak açarak ve kapatara, her biri belirli bir motor çalışma koşulu için optimize edilmiş 4 farklı hava akış düzeni yaratılabilir.
Her iki solenoid valfi, ana röle aracılığıyla (anahtarlı pil besleme devresi) güç alır. Her iki solenoid valfin de ECM tarafından kontrol edilen bir kontrol devresi bulunur. ECM, bir valfi kontrol etmek için kontrol devresine toprak sağlayan bir iç sürücüyü kullanır. Sürücünün temel işlevi kontrol edilen bileşenlere toprak sağlamaktır. Her sürücünün bir hata hattı vardır ve bu hattı ECM izler. ECM, bir bileşeni açtığında, kontrol devresi gerilimi düşük (yaklaşık sıfır volt) olmalıdır. ECM, kontrol devresini bir bileşene kapatmaya yönlendirdiğinde, devre gerilimi yüksek (pil gerilimine yakın) olmalıdır. Arıza algılama devresi beklenenin dışında bir gerilim algılarsa, bu Teşhis Arıza Kodu (DTC) ayarlar.
ECM, devrenin toprağa kısa devre, gerilime kısa devre, açık veya içten kısa devreli veya aşırı düşük dirence sahip olduğunu algıladığında, bu DTC ayarlar ve etkilenen sürücüyü devre dışı bırakır. ECM, devreyi test etmeye devam eder ve arıza kaybolursa, sürücü yeniden etkinleştirilir.

Birçok Marka İçin Kod P1113 arıza kodunun anlamı nedir?

  • P1113 Audi : HO2S Sensörü Isıtıcı Direnci Çok Yüksek Banka 1 Sensör 1
  • P1113 Buick : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 Cadillac : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 Chevrolet : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 GMC : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 Hyundai : Manifold Diferansiyel Basınç Sensörü Anormal
  • P1113 Mazda : Emme Hava Sıcaklık Devresi Açık/Kısa Devre
  • P1113 Pontiac : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 Opel : Emme Rezonans Değiştirme Valfi Kontrol Devresi
  • P1113 Volkswagen : HO2S Sensörü Isıtıcı DirenciÇok Yüksek Banka 1 Sensör 1
  • P1113 Peugeot : Dış Sıcaklık Sensörü Sinyali Çok Düşük veya Çok Yüksek

 

Bu içeriğimizde arıza kodundan bahsetmeye çalıştık. Sizin için verimli ve bir okadar bilgilendirici bir içerik olacağını umuyorum . Bir başka arıza kodu olan P1351 arıza kodu hakkında merak ettiğiniz bilgilere ulaşabilmeniz için aşağıda bir bağlantı bırakıyorum . Kazasız yolculuklar dilerim.

P1351 Arıza Kodu – Ateşleme Kontrol Modülü Devresi

Yorum yapın