OBD-II Arıza Kodu Teknik Açıklama
Injector Circuit Malfunction
P0200 Arıza Kodu ne anlama geliyor?
Bu teşhis arıza kodu (DTC), OBD-II donanımlı araçlara uygulanan genel bir güç aktarma organı kodudur. Genel bir kod olsa da, özel tamir adımları araçın marka/modeline bağlı olarak değişebilir.
Sıralı yakıt enjeksiyonunda PCM (Güç Aktarma Kontrol Modülü), her enjektörü ayrı ayrı kontrol eder. Genellikle pil gerilimi, her enjektöre güç dağıtım merkezinden (PDC) veya diğer sigortalı kaynaktan sağlanır.
PCM, “sürücü” adı verilen bir dahili anahtar aracılığıyla her enjektöre toprak devresi sağlar. PCM, her sürücü devresini hatalar için izler. Örneğin, bir yakıt enjektörü PCM tarafından “kapalı” olarak komutlandığında, sürücü toprak devresinde yüksek bir gerilim bekler. Benzer şekilde, bir yakıt enjektörü PCM tarafından “açık” olarak komutlandığında, sürücü devresinde gerilimin düşük çekildiğini bekler.
PCM, sürücü devresinde bu beklenen durumu görmemesi durumunda P0200 veya P1222 kodlarını belirleyebilir. Diğer enjektör devre arıza kodları da ayarlanabilir.
P0200 Arıza Kodu Belirtiler
P0200 DTC’nin belirtileri şunları içerebilir:
- MIL (Arıza Gösterge Lambası) yanması
- Boşta veya otoyol hızında motorun düzensiz çalışması
- Motorun başlaması ve hemen durması veya hiç başlamaması
- Silindir düzensiz çalışma kodları olabilir
P0200 Arıza Kodu Nedenleri
P0200 kodunun olası nedenleri şunları içerir:
- Açık veya kısa devreli enjektör
- Enjektör düşük iç direnci (temel olarak çalışan ancak özelliklere uymayan bir enjektör)
- Topraklanmış sürücü devresi
- Açık sürücü devresi
- Sürücü devresinin gerilime kısa devre yapması
- Kablo demeti ara sıra motor bölmesindeki bileşenlere karşı kısa devre yapabilir
P0200 Arıza Kodu Olası Çözümler
- Birden fazla silindir düzensiz çalışma/enjektör kodu varsa, ilk adım olarak tüm yakıt enjektörlerini fişlerinden çıkarın ve ardından kontak açık, motor kapalı (KOEO) durumunda batarya gerilimini (12 Volt) her bir enjektör bağlantısının bir telinde kontrol edin. Hepsinde yoksa, voltaj devresinde toprağa sürekli devam edenliği bir test lambası kullanarak pozitif bataryaya bağlayarak ve her bir voltaj beslemesine sondaj yaparak kontrol edin. Yanıp sönüyorsa, voltaj beslemesinde toprağa kısa devre yapacak bir kısa devre vardır. Bir kablo şeması alın ve voltaj beslemesindeki kısa devreyi onararak düzgün batarya gerilimini yeniden kurun. (Üflenmiş bir sigorta olduğunu kontrol etmeyi ve gerektiğinde değiştirmeyi unutmayın). NOT: Bir enjektörün tüm enjektörlere batarya gerilim beslemesini kısa devre yapma ihtimali vardır. Bu nedenle, tüm enjektörlere gerilim kaybettiyseniz, üflenmiş sigortayı değiştirin ve her bir enjektörü tek tek takın. Sigorta atarsa, en son takılan enjektör kısa devre yapmıştır. Onu değiştirin ve yeniden test edin. Sadece bir veya iki batarya beslemesi eksikse, bu durumda bireysel enjektör kablo demetinde toprağa kısa devre yapma olasılığı daha yüksektir. İhtiyaç halinde kontrol edin ve onarın.
- Her enjektör bağlantısına batarya gerilimi beslendiğinde, bir noid ışığı alarak enjektör sürücü işletimini kontrol etmek için bir sonraki adıma geçin. Bir noid ışığı, enjektör sürücüsünün çalıştığında hızla yanıp sönen bir enjektör kablosu içine takılır. Her yakıt enjektörü bağlantısını kontrol edin. Noid ışığı hızla yanıp sönerse, enjektörü şüpheli görün. Eğer bir direnç ölçümü yapma özellikiniz varsa, her yakıt enjektörünü ölçün. Eğer enjektör açıksa veya direnç spesifikasyonuna göre daha yüksek veya daha düşükse, yakıt enjektörünü değiştirin. Eğer enjektör testi başarılı olursa, sorun muhtemelen aralıklı bir kablo sorunudur. (Unutmayın, bir yakıt enjektörü soğukken düzgün çalışabilir, ancak sıcakken açık olabilir veya tam tersi olabilir. Bu nedenle, sorun ortaya çıktığında bu kontrolleri yapmak en iyisidir). Herhangi bir kabloyu sürtünme açısından kontrol edin veya enjektör bağlayıcısında gevşek pimler veya kırık bir kilitleme mekanizması olup olmadığını kontrol edin. Gerektiğinde onarın ve yeniden test edin. Şimdi, noid ışığı yanmıyorsa, sürücü veya sürücü devresiyle ilgili bir sorun vardır. PCM bağlantısını çıkarın ve yakıt enjektörü sürücü devrelerini ohmmetreyle ölçün. Herhangi bir direnç varsa, bir sorun olduğunu gösterir. Sonsuz direnç devrede açık olduğunu gösterir. Bulun ve onarın, ardından yeniden test edin. Kablolarda bir sorun bulamazsanız ve yakıt enjektörü sürücü işlemi yoksa, PCM güçlerini ve topraklarını kontrol edin. Sorunsuzlarsa, PCM arızalı olabilir.